Grymt göttigt

Kommer hem och trampar av mig kängorna. Fötterna är kalla och blöta och jag påminns åter igen om att jag måste köpa nya vinterskor. Tänder lampor, sätter igång musik och sen går kroppen per automatik.

Putsar, dammar, plockar undan, slänger in en ny tvätt efter hängt upp den första på tork. Sätter igång pastavatten och drar fram dammsugaren. Röjer satan.

När jag ser botten av min tvättkorg och hela hemmet doftar nystädat, äter jag min mat framför tvn och suckar nöjt. Värmeljusen fladdrar och värmer hela lägenheten. Jag trivs med detta.

Det är så jäkla härligt att veta att när jag kommer hem från Vf på söndag är hemmet mitt lika fint som nu.

2 comments

  1. Ja, sån är jag också. Vill alltid ha städat när man åker. Fast är det någon kvar hemma så är det ju inte säkert att det ser likadant ut när man kommer hem 😉
    Kram o ha en fin vistelse hos VF!

    1. Haha, så sant. Nu är mina Blommor fantastiskt ‘duktiga’ på att hjälpa till att städa och hålla rent hemma, men visst är det lättare när man är helt solo.

      Men erkänner att jag saknar deras små saker utspridda lite här och där..

      Tack och massor av kramar tillbaka!

Kommentera

