Nytt år – samma drömmar

Livet fortsätter och på nästan samma spår som förut. Mina grubblerier kommer och går och min sömn är lika kass som innan. Jag behöver inte ta någon insomningstablett när jag är med Vf eller på helgerna med mina Blommor. Men de övriga dagarna kryper ångesten längs ryggraden och stressen bygger näste i magtrakten. Behövs bara ett litet frö av någon tanke som börjar gro vid läggdags, för att hjärnan ska spinna igång och sömnen uteblir.

Annars då? Jodå. Akkurat. Fortfarande fruktansvärt kär i min make, känns som kärleken bara blir starkare för var dag, och jag är innerligt glad att han finns. Han är helt enkelt bästast. Mina Blommor växer så det knakar och sprider skratt och kärlek. De är verkligen det bästa jag gjort här i livet och jag tar vara på varenda kram och puss de ger mig. Mammas tjejer.

På jobbet rullar det på. Det är inte alltid jag diggar arbetsuppgifterna, men för det mesta så känns allt bra.

Framtiden? Har bestämt för flytt ska ske det här året. Gärna så Blommorna kan börja i sina nya skolor efter sommarlovet. Men det finns hinder på vägen innan drömmar kan besannas, men det är detta jag visualiserar iallafall.

 

Tjipp och hej – vi får hoppas 2015 gör mig till en ännu lyckligare tjej.

 

 

6 comments

    1. Haha! Nja… inte riktigt va. Di himmelsblåa är ju the thing även om det inte heller bli flytt till staden där deras hemma-arena finns. 😊 Nåt mitt emellan kan man säga.

Kommentera

