om solen slocknar blir världen kall

Det surrar till i mobilen. Jag har lagt mig för natten, insomningstabletter surrar i kroppen och den börjar kännas tung. Jag ser att det är min solstråle som svarar på mitt senaste meddelande.

‘Mår inte bra’ ‘Måste börja ta hand om mig själv’ ‘Orkar inte’

Orden gör ont ända in i själen, och jag känner mig så otroligt maktlös. Vill men kan inte hjälpa. Inte med det som behövs. Jag skulle lätt plocka ner alla stjärnor i universum för denna, just nu, svaga själ. H*n som alltid fått mig att må bra, skratta, och som har den underbaraste, härligaste och mest glittriga personlighet man kan tänka sig. H*n mår inte bra och behöver hjälp. Professionell hjälp. Helst igår.

Ögonen fylls med tårar, rinner ner längs kinden och trillar ner på kudden när jag svarar tillbaka att jag älskar. Får snabbt svar tillbaka ‘Älskar dig, du är den finaste människa jag vet’ och mitt hjärta slår hårdare. Blöder. Gör ont.

Jag finns alltid här för dig, och kunde jag så skulle jag ta över alla dina bekymmer och hjälpa dig att läka. Att bli hel igen. Du om någon förtjänar allt det bästa i livet.

Finaste, vackraste, bästaste du. Måtte det mörka försvinna så dina strålar kan förgylla allt och alla som kommer i din väg. Va stark. För din skull. För min skull. För världens skull.

7 comments

Kommentera

