Måndag, mys & medium

Vaknar en halvtimme innan alarmet och känner mig tung och trött. Bara att masa sig upp, väcka mina två zombies och förbereda allt inför deras skoldag. Det är kallt och väldigt grått ute och resan till jobbet känns oerhört lång. Nästan först på kontoret och jag dämpar belysningen och lyssnar på lugn musik tills mina kollegor dyker upp och Ed Sheerans röst byts ut till tangentbordsknapprande.

Ska försöka härda ut mina timmar här på jobbet för att sen bege mig hemåt och ha måndagsmys med mina vackra. Tända ljus och äta favoritmiddagen under tiden vi samtalar om dagen, kommande födelsedag, snö och julafton. Vi har ett vad på gång, om när första riktigta snön ska komma. Vi har valt ett datum var och den som är närmst vinner en frukost på sängen. Jag valde stora vackras födelsedag. Ja, vi får se vem som vinner. Hoppas det blir jag …

Vf’s lilla rådjursöga fyller 9 idag. Stor dag! Hon hade ett lyckat kalas för sina klasskamrater i lördags och enligt Vf var hon riktigt nöjd med dagen. Härligt! Mindre härligt är ju såklart att jag/vi inte är där med dom, och kan fira tillsammans med dom.

Håller tummar och tår att mammas medium har rätt om framtiden. Har hon det så är 2015 vårt år. Vårt år då alla våra drömmar kan slå in. Visst hoppas ni också att det blir så?

Måndag. Ingen dag jag diggar. Men ska göra det bästa av den och va fasen, bara 6 timmar till hemgång. Wiho!

 

Tjipp och hej – lilla jag försöker verkligen vara en glad tjej!

 

ballongnalle

 

 

Kommentera

