Höstdepp och popcorn

Har varit hos läkare även denna höst, likaså som de två bakom oss. De tog blodprov för att kolla alla värden och jag inväntar svar. Fick även insomningstabletter utskrivna. Ni anar inte hur mycket jag är emot sånt egentligen men vad ska lillajag göra liksom? Det är inte roligt att ligga nerbäddad och bara snurra runt. Jag hoppar runt i olika tankebanor och de är aldrig positiva. Enbart mörkt och stressen när man ser klockan ticka på är för jävlig. Så tar en liten pilla innan läggdags och det känns otroligt skönt att höra andningen bli tyngre och sen få sova de timmarna mitt lilla tempel behöver. Vaknar lite lättare, lite gladare, lite mindre grubblig.

Idag ska jag tuffa söderut vilket känns välbehövligt. Få krypa in i den älskade varma famnen som får mig att lämna alla bekymmer bakom mig och som ger mig trygghet och förhoppningar om en fantastisk framtid.

Där behöver jag inte svälja några tabletter för att sova gott och mina tankar är inte upptagna av mörker. Nä, där mår jag ju som bästast och det är där jag alltid vill vara.

Kanske vi tjuvstartar med lite glögg i helgen, eller varför inte poppa massa popcorn och krypa ner under en filt tätt intill varandra och kolla de nya avsnitten av The Walking Dead. Oavsett så längtar jag förbaskat mycket. Lite mer än sex timmar kvar….

 

Kan inte klockan slå 21.10, tack?

 

 

i-wll-always-love-you1

 

5 comments

  1. Söta du… inte lätt att känna sig deppig och inte kunna sova. Bra att du fått hjälp med det sistnämnda i alla fall! Får man inte sova funkar ju inget annat heller, och allt blir som en ond cirkel. Hoppas nu att du får en helt underbar helg söderut!!
    Och du… du vet väl vart ni skall ta vägen om ni känner för en helg på halva vägen? Dörren är alltid öppen för er! (Finns gästlägenhet också, om ni vill ha mer privacy 😉

    Puss!!

Kommentera

