Ett inlägg från 2011 som funkar även idag #tbt

Visst har vi alla många minnen från våra Midsommar-helger bakåt i tiden. Vissa är underbara att tänka tillbaka på, vissa kanske man helst önskar att man inte kom ihåg.

Mina barndomsminnen är ljuvliga, vi plockade blommor och hela områdets små glin hjäptes åt att klä stången & när vi ansåg att den var klar satte de större grabbarna, med hjälp av alla fädrar, den på plats. Det var somriga klänningar med spets, vi sprang barfota och dansade och skrattade så kransarna till slut hamnade runt halsen.

Sen har jag ett par Midsommar-helger där jag inte alls varit lycklig, där planerna inte blivit som man önskat eller där kvällarna spårat ur och man har lagt sig och fyllt kudden med tårar istället för att ligga förväntansfull med sju sorters blommor under kudden med förhoppningar att träffa den rätta.

Midsommar 2010 var galet bra, och det är den som jag tänker på och förknippar med perfekt sommardag. När jag och Varma Famnen firade vår första Midsommar tillsammans med våra bästa vänner Finskan & Kvicken. Där vi i shorts och linne grillade, skrattade, badade och bara var hela natten lång. Inga krav, inga måsten, bara vänskap och kärlek.

Jag behöver inte längre plocka sju sorters blommor och hoppas drömma om den rätta. Behöver inte oroa mig över att jag inte kommer ha en underbar helg, för jag vet att jag träffat rätt, träffat Han med stort H. Och även denna Midsommar kommer vi fira i våra bästa vänners sällskap, hemma hos dom med god mat och dryck, vilket kommer resultera i en perfekt kväll.

Så imorgon kanske jag inte dansar barfota eller har klänning med spets, men jag kommer bära blomkrans och världens största leende.

Glad Midsommar!

Kommentera

