En underbar tisdag. I all sin enkelhet.

Går omkring, nynnar och småler. Har en jädra massa bekymmer och tankar som snurrar. Men inget som stör mig just idag. Det är lite som bortblåst just nu.

Visst borde jag gå ner ett visst antal kilon, börja träna igen och definitivt hitta en lösning som gör att mina framtidsdrömmar går i uppfyllelse.

Men nja. Just nu bara njuter jag av att soffhänga ensam med ett glas vitt. Efter en härlig arbetsdag där mina Blommor förgyllde min arbetsdag och arbetsplats med sin närvaro, innan sportlovsveckan hos pappan börjar, så kan jag ju som vuxen tjej faktiskt unna mig ett glas gott. Och om det är vinet som får mig att slappna av eller det bara är att själen mår gott av vårljuset som uppenbarar sig både morgon och eftermiddag, vet jag inte..

.. Och jag tänker inte lägga ner så mycket energi på att ta reda på det heller. Nä. Jag bara njuter. Och myser. Och njuter.

Och det känns så jäkla gött.
Så… Skål!

Kommentera

