Måndagsrynkor.

Funderingar som bekymrar mig idag är;

* Är jag fånig som känner mig en aning ”förd bakom ljuset” då jag får reda på att en tjej jag känner och har utbytt kostråd och träningstips med, har gjort en gastric bypass..? Hon har gått ner massor och vi har pratat mycket om detta och jag har blivit så pepp av henne och hon har då gett mig tips på vad hon tänker på och så… och sen får jag reda på operationen! Har hon tagit the easy way? Varför berättar hon inte? Vill hon att andra inte ska veta om operationen utan vi ska tro att hon gått ner allt på egen hand..? Eller handlar denna rynka om en viss svensk avundsjuka från min sida? …

* Min snart 11-åriga Blomma har skickat sms till en klasskompis som varit ganska ”hårda”.. där hon uttrycker sitt agg gentemot kompisens beteende och att hon önskar att kompisen ska sluta bete sig på ett speciellt sätt. Kompisens mamma smsar mig och frågar om vi kan prata då kompisen inte vet varför min Blomma skickar sådana sms. Mitt mammahjärta brister lite och jag ska prata med henne idag om hur hon tänker och känner…

Tjipp tjopp och svett, det är fan inte alltid så lätt.

10 comments

  1. Fast att göra en bypass behöver ju verkligen inte vara att ta den lätta vägen. Tvärtom, det kräver enormt mycket jobb både innan och efter operationen för att kroppen ska må bra. Nu är jag absolut ingen expert, känner bara en person som gjort en sådan operation, men jag kan lova att det absolut inte var ett lathetsdrag eller den lätta vägen för hen.

    Prata med din vän och be henne berätta om sin operation. Man vet ju aldrig, kanske har det varit medicinska omständigheter som har tvingat fram operationen.

    1. Tror inte heller det är en enkel resa att göra…

      Men när det gäller vännen här ovan, så är det inte att hon gjort operationen som får mig att rynka pannan i funderingens tecken. Nej utan mer att hon ger andra tips på hur de ska träna och äta för att gå ner. Hon har inte berättat om operationen för mig utan får mig att tro att hon gått ner allt genom träning & rätt kost.

      Men jag känner ju mig själv bäst och jag vet att det egentligen handlar om att jag är avis. Jo. Så är det nog. Jag är liksom mittemellan på nåt vis. Inte så pass överviktig att jag kan begära hjälp någonstans ifrån och samtidigt mår jag inte alls bra av mina extra kilon…
      Träning träning träning och en helsickes jädra anamma så kanske jag kan få bukt med det också. Someday,.

      1. Jag förstår, hon kör inte med helt öppna kort.

        Och det är ju skitsvårt, det där med vikten. Man får kämpa så himla hårt för att tappa men går upp så himla snabb om man inte sköter sig. Samtidigt ska det vara gott att leva.

        Har du funderat på 5:2? Då får man ju lite av båda världar och det verkar fungera för de som äter enligt dieten.

        1. Tack .. söt du är som tipsar… det uppskattas.
          Är lite så som person att antingen går jag bananas på allt man ”inte ska äta” eller så kör jag all in. Väntar på att jag ska få tummen ur duvetvar och komma igång med träningen igen. När jag tränar tänker jag också på vad jag äter.

          Kram!

Kommentera

