Nattsudd

Mamma med man och vovve är hos oss över helgen. Supermysigt!
Blir mycket prat, god mat, vin och tidningar. Vet ingen annan som läser så mycket tidningar som mamsen gör. Maj gadd. Snacka om att kunna slänga högvis på papperinsamlingen på måndag!

Men det var inte det jag skulle skriva om.. nej. Utan om att jag älskar och värdesätter högt att se mina Blommor tillsammans med mina ”päron”. De älskar att följa med och plocka svamp eller bara att sitta och lyssna på sin bonusmorfar när han berättar historiska berättelser, om sin barndom eller om de olika stenar man kan finna tex på Öland. De lyssnar och kommer med så finurliga frågor och egna upplevelser, som bara barn kan göra.

Sen att min mamma liksom är bäst och att vi alltid har nära till skratt hör till. Det händer alltid när vi ses. Tårarna rinner när vi skrattar åt tosiga saker som hänt eller åt gester hon gör när hon äter nåt gott.

Jag älskar de mina till, månen & tillbaka, och jag känner lycka (mellan mina fantastiskt obehagliga hostattacker) att vi alla, trots åldersspannet, kan hänga ihop och verkligen uppskatta varandra och göra saker vi alla tycker om. Det värmer hela hjärtat mitt och är verkligen som balsam för själen.

Önskar massa många sådana här stunder, tillsammans med alla jag älskar. Ofta.

Tjipp och svill, jag tror jag tar ett glas vin till.

Kommentera

