Stockholm har blivit kallt .. åsså litta fotboll på det.

Med hörlurarna i och sjalen knuten flera varv runt halsen promenarar jag runt i höstkalla city på min lunch. Det spelas allt från Unforgiven till Natteravn till Hey Brother från min Spotifylista och musiken får mig att gå i rask, glad takt. Över Hötorget undviker jag alla blomsterförsäljare genom att försöka att inte få ögonkontakt och jag går istället över gatan och in i Kungshallen. Ljudnivån därinne gör att jag trycker upp volymen på mobilen. Beställer mat och sätter mig ensam vid en av diskarna. Iakttar människorna därinne och det är svårt att inte ta åt sig av alla andras stress. Maten slängs in i munnarna och jag flackar med blicken och till slut hamnar den enbart neråt.

”Counting stars” avbryts av ett inkommande samtal. Vf’s röst på andra sidan. Han låter glad och det gör mig glad. Med en gång glömmer jag allt myller runt omkring och jag är bara ett med han. Han ska gå tidigare från jobbet idag. Derby vet ni. Malmö möter Helsingborg. Två skånelag som kan få mig och Vf att hamna i fnissiga brottningsmatcher om vilket lag som egentligen är bäst.

Jag bryr mig ju egentligen inte om fotboll, eller vilket lag som vinner. För mig är det bara skoj att retas. Men för husfridens skull är det bäst om det himmelsblå MFF tar hem poängen för då har jag en själaglad fästman.

Haha, men visst vore det skitskoj om HIF vinner. Såklart. Är ju född i dendära underbara staden och även om jag aldrig kommer vinna någon av våra brottningsmatcher skulle jag länge länge kunna reta gallfeber på min älskade Varma Famn genom att fråga om vem som vann detta derby.

Så håller en tumme i smyg och hoppas verkligen att min älsko kommer ha en fantastisk kväll bland kravallpoliser och hejarklackar.

Själv ska jag tvätta, städa och förbereda inför helgen. Tre dagar väntar tillsammans med den bästaste. Längtar!

Tjipp, tjopp och tjäff – heja rödblåa håjeff!

Kommentera

