Totalt mörker.

Vaknade och kände direkt det mörka inom mig. Klorna som ibland hugger tag i mig och drar mig neråt. Som jag försökt stå emot ett par dagar nu men som tydligen vann striden.

Märker hur humöret går ut över min älskade Blommor. Som går undan och är tysta. Och jag dör inombords av dåligt samvete när vi tysta går tillsammans till skolan. Ser i deras blanka ögon att detta är en morgon de också helst skulle vilja göra om. Eller glömma.

Mår skit och skulle helst bara vilja lägga mig ner och gråta. Har varit i denna jävliga nedåtspiral förut och vet hur jobbigt det kan vara att ta sig upp igen.

Lovar iallafall att detta aldrig mer får påverka mina tjejer. De ska slippa mammas onk. Inte deras fel någonstans. De kan ju för fan inte hjälpa att jag grubblar över hur allt ska kunna lösa sig, eller att jag ekonomiskt går back varenda månad.

Nä fy fan. Ska överrösa dom med kärlek, när jag hämtar dom senare idag, i form av pussar och kramar och ord som får de att känna sig värdefulla och älskade. Tanka dom fulla av trygghet och be om ursäkt för att jag inte var mig själv i morse.

Men måtte denna jävla mardröm ta slut någongång. Låt drömmar slå in så jag varje dag kan vakna med lycka i hjärta och själ, och kunna lämna mina Blommor vid skolan med leenden och glada tillrop.

För just nu känns det bara pissigt och just idag ser jag inte ljuset. Tyvärr…

7 comments

  1. Jag tror på det där med att be om ursäkt, att vara tydlig att det inte har NÅT med dem att göra… att visa sig mänsklig är bättre än att sopa saker under mattan. Så rätt instllning. 🙂

    1. Jag bad om ursäkt och kramade och myste heeela helgen 🙂 Kändes bra att be om ursäkt och förklara för dom om hur jag mådde.

      De förstod såklart. De är ju bäst mina Blommor 🙂

  2. Åh fina kloka du! Tänk vilken mamma blommorna har. Pussa pussa pussa och älska massor. Resten löser sig. Till slut. Skitliv ibland men du har dina blommor och varma famn! Det är inte alla förunnade ❤
    Kärlek lilla du kärlek!

Kommentera

