Vet inte vad jag ska skriva.

Hans liv har förändrats. Till det bättre hoppas jag. Stark och modig är vad han är. Som vågar erkänna och ta tag i det han erkänt. Tror ingen fattade. Han måste haft ett helvete, och det kommer gnaga mitt inre, om inte föralltid, så för en lång period iallafall, att jag inte hajat, att jag inte tagit tag i honom innan det gick för långt.

20 juli. Dagen vi förstod och dagen då hans framtid ändrades. Ett samtal kom när vi stod i det gröna på solen och vindarnas ö. Tårarna rann och vi kunde inte släppa samtalsämnet. Tankarna var hos honom och jag kan villigt erkänna att jag först inte ville tro på det. Inte han. Men jo. Det kan drabba oss alla. Den man minst anar.. den man älskar ..

Jag vet inte riktigt hur mycket han vill prata om det, tror han vill och önskar att vi agerar normalt och inte bara pratar om problemen.

Dumma jävla alkohol. Du förstör. Du förstör relationer, personer, känslor. Ja du kan verkligen få en att må kass, och du har visat dina mörka sidor förr i min familj. Bara ge dig av. Försvinn. Låt de mina vara. Låt de fixa att vara utan dig…

Bruka eller missbruka – det är en jävla skillnad. Men när alkoholdemonerna griper tag i dig med sina klor, när du sårar nära och kära, när alkoholen tar över ditt liv, ja då är du på fel väg. Fel jävla väg.

Min fina solstråle, jag tror på dig och vet att du om någon kommer klara av att leva som nykter alkoholist.

Jag älskar dig och finns här för dig – föralltid.

4 comments

Kommentera

