Festivalyra.

Helsingborgsfestival. Alla mina bröder. Storebrors små rockers & hans underbara fru. Älskade stora lillebror som får mitt hjärta att svämma över av kärlek. Mina två små bröder som har annan mamma men vi delar samma coola pappa. Faster med man kommer förbi och kramas. Mina finaste Blommor. Kompisar. Och såklart. Coola farsan står på scenen och rockar rumpan av alla med sitt basspelande.

Jag lyssnar. Iakttar alla. Blir tårögd och bara njuter av att se alla mina kärlekar på en och samma plats. Alla med sina problem. Men som just i denna stund är som bortblåsta.

Tar en öl. Blommorna leker med sina kusiner som om de aldrig gjort nåt annat. Upp och ner springer de vid Kärnan. Jag får kramar av älskade GZ. Min kusin som alltid varit som en storasyster. Som lärt mig allt från att ha snygga, välvårdade naglar till att skåla i champagne på en torsdag. Finna vardagslyxen i allt. Kärlek.

Åker karuseller så världen snurrar mer än en fjortisfylla. Äter thaimat och hamburgare vid torget nere vid hamnen för att sedan gå och spana i alla små stånd som säljer allt från peruker till brända mandlar och sockervadd.
Hela tiden med min hand i Varma Famnens och Blommorna springer runt om oss med gosedjur som de vunnit när de kastat ner burkar med vars tre bollar.

Buss nummer 6 hem till mamsens lägenhet som vi lånar över natten. Bäddar ner de små och tänder värmeljus både inne och ute. Sätter oss ner, mitt livs kärlek och jag, med varsin kall, denna ljuva sommarnatt. Småfnissar och myser av allt det goda dagen erbjudit oss.

Varför hänga upp sig på parkeringsböter och släktproblem när man bara kan ägna sig åt plocka de söta små russin ur den godaste kakan?

Jag älskar detta. Sommar, semester och supermysigadagariSkåneland.

20130726-023451.jpg

20130726-023501.jpg

20130726-023516.jpg

20130726-023527.jpg

4 comments

Kommentera

