Min torsdag.

Kommer hem sådär lagom svettig efter en skumpig pendeltågsresa. Stänger dörren bakom mig, tar upp posten och slänger den på den vita byrån framför mig.
Nu ska det fixas här hemma tänker jag, precis som jag planerat för i flera dagar.

Fixar i ordning lite mat. Saris kommer förbi och provar återigen sin brudklänning inför bröllopet nästa helg. Jag tvättar som en tok, maskin efter maskin. Just nu finns det bara tid för att köra kläderna i snabbprogrammet. Men gott doftar det. Älskar sköljmedel!

Tittar lite argt på dammråttorna på golvet när Saris gått. Fan vad ni förökar er fort! Häller upp ett glas rosé och går barfota ut på mitt lilla trädäck till uteplats. Slår ner min feta röv i en av rottingfåtöljerna. Solglasögon är på. Roséglaset i ena handen och ajfånen i den andra. Instagrammar att jag borde ju städa men väljer att prioritera altanmys.

Solen värmer, jag har en bisarr längtan efter Vf. Men jag njuter. Njuter av att det snart är semester. Att jag snart får tillbringa fem veckor med min stora kärlek och våra älskade huliganer.

Tar ett djupt andetag och tänker att nu får jag ju knalla in och suga upp dedära råttorna. Tar mitt tomma glas, min mobil och mitt snus och går in. I med sladden och på med snabeldraken. Maj gadd! Låter som värsta sirénen! Försöker dammsuga men det gör ju fasen ont i öronen.. Stänger av. Ger upp. Tar fram moppen och försöker moppa bort skiten istället.
Funkar sådär.

Så .. Kontentan av det hela; Det är fan så mycket bättre att skita i att städa, det blir ju snart lika smutsigt och stökigt igen. Nä. Från och med nu och resten av kvällen tänker jag fokusera på det kalla, übergoda glaset rosé.

Så det så.

6 comments

Kommentera

