Whåt a day!

Att lägga sig med fuktigt hår efter en hårinpackning är icke bra. Vaknade i morse och hade världens penntrollsfrilla. Volym deluxe. Tänkte att det löser sig säkert om jag trycker ner en tjock mössa över pallet. Yeah right. Still standing kan man säga. Sen har jag skurit mig på en konservburk och skulle ta ett nytt plåster innan vi gick hemifrån. Tappade då plåstret och när jag reste mig upp tjongade jag skallen rätt upp i köksluckan. Svor som fan. Bula al’a Tom & Jerry god damn it.

Men iväg kom vi, jag och Blommorna. Skrattade åt att det var så kallt att det fryser till is i näsborrarna när man andas. Vinkade hejdå vid skolan och jag fortsatte promenaden ner till pendeltåget.

Satt i egna tankar och skickade sms till Varma Famnen. Skrev att jag tyckte morgonens resa kändes längre än vanligt. Gick sakta på nåt vis. Tryckte på Send och tittar sen ut genom fönstret. NEJ! Har åkt för långt! Hur fasen är det möjligt? Tusentals människor hoppar av vid Centralen varje morgon, likaså jag. Men nähe, jag har helt missat denna rutin och får nu hoppa av på okänd ort och ta ett annat tåg tillbaka.

Vf skrattade åt mig men faktum är att det faktiskt var hans fel. Han befann ju sig i mina tankar och distraherade mig. Knast.

Kom en halvtimme försent till kontoret, men ingen märkte nåt. För ingen var här. Skönt.

Bara för detta penntroll att jobba på och hoppas att torsdagen kommer börja liiiite lugnare än idag.

Tjipp & tjopp – jag har en extra huvudknopp.

4 comments

  1. Men ajsomfan att dra huvudet i skåpsluckan, AJJE! Jag blir alltid blir så in i h*lvete ARG när jag gör illa mig. Arg liksom? Varför blir man ARG? Det kan ju inte vara pga att man tycker att man är klumpig, dörrjäveln är ju dum i huvudet och i vägen? *normala funderingar, helt normala* Och en till sak: Jag är helt övertygad om att du är skitsöt med ditt penntrollhår. Haha, pöss!

Kommentera

