SjukSjukareSjukast

Får tuppjuck av att bara gå hemma. Är det inte min panna som bränner som ett plättjärn så är det Blommorna som hostar och snörvlar eller har ett öra som gör sketaont.
Naturligtvis har vi det myspys när vi går här hemma i samma pyjamas flera dagar (nej, inte alla tre i samma pyjamas såklart, utan vi har varsin. Varje dag. Hela veckan)

Jag får ångest. Tänker på januarilönen som kommer bli nada. Tänker på x som fasen aldrig vabbar. Eller, han tycker att iom jag har barnbidraget bör jag ta alla vab-dagar. Yeah right.
Tänker på mina små som har ont och jag kan inget göra. Bara schyssar, pussar och försöker göra det bästa jag kan. Med hostmedicin, alvedon och massvis av pussar och kramar.

Så kommer helgen. En helg fylld av sjukdom och en oerhörd längtan efter Varma Famnen. För det är faktsikt så att vid dessa überjobbiga vardagliga tingen blir längtan skitjobbig. Jag orkar inte med allt. Visst, han finns där, alltid, via telefon. Men ibland behöver även mammor krypa upp i sin älskades famn och bara få känna sig liten, klaga lite och tanka kärlek.

Jag älskar mina Blommor, no doubt about it. Men jag längtar till vi kan dela alla sysslor, jag och Vf. Badda våra huliganers febervarma pannor tillsammans, ge dom alla vår trygghet och kärlek, och få spy galla över krångliga situationer.

Jag hatar att vara ”ensam mamma”. Självklart fixar jag det och får kärleksbevis tillbaka i form av brev, kramar, pussar och välbehövliga ord.

Men jag erkänner. Ensam är inte stark. Stark blir jag med honom. Denna där, som just nu befinner sig 60 mil bort. Han gör mig hel. Och det är just det jag behöver, imorgon, idag och föralltid.

Jag behöver oss. Vi 5 tillsammans. Det är då jag känner att livet är som bäst – feber, snoriga näsor och hostattacker, spelar ingen roll.
Bara vi är tillsammans.

4 comments

Kommentera

