Tantvarning?

Alltså. Jag gillar snö. Jag älskar hur det knarrar under skorna, hur det glittrar i solen och hur flingorna lägger sig på mina nymålade ögonfransar.

Men jag är ju *hosthost* litesådär 30+ och såhär på äldre dar är jag livrädd för att halka. Jag spänner hela kroppen när jag på morgonkvisten går nerför en brant backe för att komma till pendeltågen. Vill inte känna att jag tappar balansen och kanske slår halvt ihjäl mig, kanske tom bryter lårbenshalsen?! Hujedamej!

Men snö är vackert, det tycker jag. Det ljusar upp, gör mig sprittande glad. Jag ler inombords. Kanske jag skulle lägga mer energi på att vara mindre tant och i detta nu springa ut i mina pyjamasbyxor och göra vinterns första snöängel!?

Är du på?

8 comments

  1. Fast… Då kanske du får tillbringa julen med gipsad lårbenshals… 😉
    (Nu gipsar man inte lårbenshalsar, men bara som ett statement liksom)
    Take care darling!

  2. Åh jag vill göra en snöängel! :O Men nu är det FÖR mycket snö.. Eller kanske ska gå ner på parkeringen och göra en.. Där är det bara två decimeter 😉

    Hoppas fröken har det gott i snökaoset! Myyyysigt är ordet 😉 Och du, glöm förtusan inte reflexerna! 😉
    Massa kramar från en tant till en annan!

Kommentera

