Bara en himla massa blaj.

Maj gadd vad mitt liv ibland liknar en dokusåpa. Bara det att det är inte jag som har huvudrollen, tyvärr. Nej. Mitt liv styrs lite emellanåt av andra (eller ja, en annan.) Inte mycket jag kan göra åt det, utan bara att åka med och hoppas att denna åktur kommer resultera i att jag står som vinnare. Jag och mina Blommor.

Men det är inte bara bajs i mitt liv, nähedå! Varma Famnen och jag är busiga satan och planerar en massa roliga äventyr framöver. Jojo. Hemliga sådana också. Naturligtvis kommer dessa avslöjas, men inte riiiktigt än. Tålamod tålamod.

Mer då? Jag och Blommorna tjuvstartade med julbaket igår. Då helgen är fullproppad av födelsedagsdisco och annat smått och gott bestämde vi för att baka peppisar redan igår, och inte vänta på 1:a advent som vi brukar göra. Det var bara det att jag kan ju inte sätta igång ett julbak utan julmys runtomkring mig. Så fram med stakarna, julgardinerna och Spotify playlist al’a Julisar. Sen var det mjöl på näsan och deg i magen. Såå gott!

Att sen pepparkakorna blev en aning mörka och att mitt försök till att göra lussebullar med vit choklad gick lite sisådär, så hade vi en underbar kväll. Underbar och god. Och det är väl det som räknas, rajt?

2 comments

Kommentera

