Endagpåstan.

Hade ställt klockan och gick upp utan att snooza. Mamma var redan uppe, och jag kunde känna kaffedoften från  köket när jag med sega kliv hasade mig in i badrummet.

Åt frukost med mina Blommor som yrvakna kom upp och undrade vad dagen hade att erbjuda. När jag åter igen berättade att jag och mormor skulle åka in till storstan för att handla julklappar smilade de stort och menade på att de minsann skulle mysa härhemma med moffo och bara vänta tills vi kom hem igen. Deras ögon lyste som barns ögon gör när man pratar om julen, och julklappar.

17 november och vi kunde inta lunchen på en uteservering. Jag och mamma skrattade åt detta, myste i våra filtar medans vi njöt av maten och den kalla ölen vi beställt. Sen gick vi och fascinerades av den nya gallerian med de mest fantastiska toaletterna vi varit på.

Efter shopping där, styrde vi våra nosar mot Nordiska Kompaniet. Det finns tydligen ( eller självklart? ) en champagnebar där. Mamma beställde in vars ett glas rosa bubbel. Vi snackade om allt, som vi alltid gör, och bestämde ganska fort att vi var värda ett glas till.

Efter sju timmars knatande och shoppande satte vi oss ner i min soffa. Blommorna och moffo var glada att vi kommit hem, och ett litet glas glögg gjorde oss redo för en riktigt mysig soffkväll med Miss Li, Darin och resten av Så mycket bättre-gänget.

Jag kan nog inte med ord beskriva vad sådana här dagar gör för min själ. Mamma har i många år haft detta som tradition att hon och jag tar en dag på stan tillsammans. Det har blivit både Stockholm, London och några andra små resor här och var. Och jag älskar det.
Älskar att ha henne nära, älskar att gå armkrok och våra ben knatar åt samma håll utan att vi behöver bestämma muntligt vad vi ska gå härnest. Älskar att min mamma lyssnar, babblar, skrattar och delar med sig av sina bekymmer.

Hon är fantastisk min mamma. Även om hon är lite disträ ibland, så skulle jag skriva under på att min mamma är den bästaste av de bästaste. Hon är fenomal på så mycket och jag kommer ta alla hennes tankar och värderingar vidare till mina egna små blommor.

Min fina, älskade mamma. Vad jag är lycklig att just jag fick komma till världen som Din blomma. Din snäcka. Eller som du alltid brukar säga; Din älskade Sockertopp.

20121118-012527.jpg

 

7 comments

  1. Så underbart! Jag önskar att jag hade en sådan relation med min mamma…
    pssst… Dottern ”tror” att din andra brolla var med i Göteborg i går. Jens hade tydligen sagt nåt om det, fast hon hade inte träffat honom.

    Kram!

    1. Dottern har rätt 🙂 Lillebror var i Gbg med flickvännen över helgen.. Gick på Lisebergs julmarknad bla.. 🙂

      Och ja .. jag värdesätter min vänskap med mamma väldigt högt ❤

      Kramis!

  2. Fy tusan så rart! Jag blir ju avundsjuk! Så där ska jag ha det med min Fridablomma. Kärlek och värme och lycka mest hela tiden! 🙂

    Åh vad jag tycker om att läsa dina ord. Den därena värmen som strömmar genom skärmen, som inte ens är riktat åt mitt håll suger jag i mig som en tok! Det ska du veta 🙂
    Stor kram fin fina du!

Kommentera

