Nej.

Jag har nog någonstans förstått att detta kanske skulle komma någon dag. Men aldrig hade jag trott att det skulle ske nu.

– Jag måste bara få säga detta högt, för vi har funderat så länge på det, diskuterat det fram och tillbaka, och jag måste få det ur mig. Säger mamma med lite darrig stämma till mig alldeles nyss när vi talades vid i telefon.

Jag lyssnar, hummar, suckar och säger;

– Jag förstår dig till fullo mamsen, men jag jublar ju inte direkt.

Kan inte tänka tanken. Vill inte tänka tanken.

Vårt underbara paradis kommer förmodligen säljas, och det gör verkligen ont.

4 comments

  1. Alla kramar behövs, tack söto. Känns så himla konstigt att ens nudda vid tanken att det inte ska finnas kvar längre… vårt paradis…

    Och jag hoppas verkligen du har rätt!! Håller alla tummar & tår i världen för att de drömmarnas snart slår in! 🙂

    Kramis!

Kommentera

