Neräkningen har börjat.

Och i och med den kommer magpirret automatiskt. Jag kan inte arbeta, kollar hela tiden på klockan nere i högra hörnet på skärmen, räknar timmarna till när jag ska knalla till tåget. Tåget som ska ta mig söderut. Till den jag älskar allra mestast. Räknar, kollar, räknar och kollar. Och ler. För nu är vi under dygnet. Och det känns så jädra skitbäst.

Vi har bestämt, Varma Famnen och jag, att vi ska bara mysa hela helgen. Det bestämmer vi ganska ofta faktiskt. Ändå händer det nästan varje helg vi ses en massa grejer som vi inte planerat. Men det gör inget. För oavsett vad vi gör, så har vi skitskoj.

Iallafall någon dag efter vi bestämt att det blir hemmamys hela helgen så säger han att det är fotbollsmatch på lördag. På hemmaplan. Och på sättet han säger det förstår jag att han så gärna skulle vilja se matchen. Live. Så vad gör man då? Jo, man säger Älskling, klart vi ska göra det! Bokar biljetter och hämtar ut dom en dag senare på Bengans skivaffär.

Och faktum är, att jag faktiskt ser fram emot lördagens match mellan Malmö FF-Mjällby AIF. På riktigt alltså.

För som sagt. Det spelar ingen roll vad vi gör, bara vi gör det tillsammans.

4 comments

Kommentera

