Sotis

Svartsjuka är nåt riktigt illa tycker jag. Man mår kass av den och den kan förstöra nåt helt otroligt mycket.
Tror tamejfan den är ärftlig också.

Jag led av sjuklig svartsjuka under ett par år i mitt förra äktenskap. Den bet sig fast och kunde yttra sig på de mest konstigaste sätt men framförallt under alkoholens påverkan. Nu idag vet jag att alla mina misstankar stämde, han var jordens asshole och yes, han hade en brud i varje förort.

Man kan säga att jag botade mig själv, jag lärde mig hantera och leva med svartsjukan. På riktigt bestämde jag mig efter ett par år att det inte är värt att känna svartsjuka, eller utsätta andra för den och jag har inte haft några fler hatiska utbrott sen jag bestämde mig att leva utan den.

Men… Och ja, här kommer ett men. Distansförhållande är inte det bästa för någon som en gång lidit av svartsjuka. Jag har sen några veckor tillbaka känt en känsla i kroppen jag känner igen men som jag absolut inte vill trigga igång.
Jag ska inte låta den förstöra och magkänslan säger ju att LillaDu, du har inget att oroa dig över, han älskar dig och skulle aldrig göra dig illa.

Jag är så satans rädd att förlora mitt livs kärlek och bara tanken på det får tårarna att svämma över. Jag vet inte varför denna känslan har uppstått helt plötsligt.. Varför vissa saker nu kan kännas helt überjobbiga som jag annars bara skulle rycka på axlarna och säga Det e lugnt!

Det är verkligen skitpecka att leva 60 mil från sin älskling, att inte kunna dela vardag med den man älskar mest.
Orättvist som fan är det. Och det är väl kanske just därför denna lilla svarta elaking kikar fram.

Men, och nu kommer vi till det bästa ” mennet ”: jag tänker inte låta svartsjukan göra det jobbigare än vad det är. Nej nix nope never!
Den ska bara lägga ner och sluta försöka sätta sina hjärnspöken hos mig.
Det är faktiskt inte ens någon idè att den ens försöker, för blir det en strid så vinner jag. Det har jag gjort förr och jag tänker aldrig låta mig besegras av någon som den. Aldrig.

Nä, visualisera mera och fortsätta drömma om ett liv ihop, det ska jag fokusera på. Njuta av underbar kärlek med de underbaraste som finns.

Det är det som ska vaggas i min kropp, inget annat.

4 comments

Kommentera

