Har ingen titel..

Besöket vi gjorde förra helgen gick väl helt okej. Det kändes som om jag befann mig i en dröm när vi tog hissen upp till femte våningen, Vf och jag. Tankarna snurrade och hjärtat slog snabbare än normalt.
Låst dörr in till avdelningen och bakom glaset såg jag honom komma gåendes och dörren låstes upp.

Vi fick alla tre gå in i ett samtalsrum. Minns inte vad jag kände just där och då, mer än att jag knappt kunde andas, stämningen kändes urmärklig och jag ville bara åka därifrån.
Han verkade trött, men beslutsam. Det var mest han som pratade och jag fann mig själv tänka att Herregud, hur har du kunnat göra såhär mot oss, din familj, och mot dig själv.

Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att han orkar fixa till sig och sitt liv igen. Tyvärr säger nåt inom mig att hans starka tro på sig själv inte stämmer och att han inte kommer klara det.

Vet bara inte hur jag ska kunna hjälpa honom, eller ens om min hjälp skulle göra någon nytta. Känner mig maktlös.

Detta är hans kamp och jag kan nog bara stå bredvid och fortsätta hoppas på det bästa.

Va stark pappa. Jag älskar dig.

4 comments

  1. Dom där jävla avdelningarna ger en kalla kårar.
    Om det är en av dessa jag känner igen. Då har jag varit som besökare på både våning tre och fyra. Det är tungt. Tyngre än tungt.

    Och det finns inga ord i världen som kan blåsa bort den rädslan, ilskan och ledsamheten du känner nu. Om det är det jag tror det är.

    Men du, hos varma famnen får du styrka. Och hos blommorna. Älskade du!
    Hoppas allt går vägen. ❤

  2. Men gumman… Jag har ingen aning om vad som hänt, men det verkar vara något väldigt tungt. *kramar om en massa* Hoppas allt blir bra. Iaf så bra det kan gå! ❤

Kommentera

