Dumma Måndag

Hur roligt är det egentligen att det känns som jag bara sovit en kvart när klockan ringer, och när jag tröttare än tröttast äntligen orkar sätta mig upp på sängkanten inser jag att nu har Mr Höst kommit för att stanna. Mörkt är ju bara förnamnet denna morgon och jag hasar mig upp till badrummet för att försöka vaska lite liv i tröttmössan.

Försöker pigga upp mig själv med ett par rosa Converse, men det är ju naturligtvis helt fel då det ösregnar ute & jag ser ut som jagvetintevad när jag anländer med en het latte till mitt skrivbord där på kontoret, fyra trappor upp.

Pluggar in mitt headset i mobilen, trycker igång Spotify och pumpar skallen full med musik. Fastän jag känner mig på riktigt depp-humör har jag inte lust som annars att lyssna på musik al’a Melissa Horn utan nej, nu vill jag headbanga och försöka skaka bort måndags-bluesen.

Tror faktiskt det hjäpte för nu efter lunchen ( läs macka framför dator-skärmen ) känner jag mig en anings piggare och på bättrehumör.

Om det är musiken, mackan eller lunch-samtalet med min älskade Vf som gjort att leendet är tillbaks låter jag vara oskrivet.

Vi vet ju alla svaret ändå.

2 comments

  1. Bara en svag aning om att det inte spelar nån roll vilken årstid/väderlek/tv-hallåa/musikval du har, den där vf verkar göra susen alla dar i veckan !! =D

    Vf, var det förresten förkortning för viktig filur, varm famn eller vansinnigt förälskade?? =)

Kommentera

