Fåniga Lilla Jag

Att vara en varannan-vecka-mamma är enligt mig inte så lätt alltid. Eller jo, jag ska inte klaga men mitt hjärta går sönder varje gång jag lämnar mina små vid skolan på måndagsmorgonen. Och vetskapen om att jag inte kommer se dom på en vecka tär inom mig.

Nu har jag ” turen ” att mitt x inte har fixat så hans schema stämmer överrens med hans liv, så oftast har jag mina Blommor någon/några extra dagar hans vecka också, vilket jag bara tackar och bockar för. Så har det varit denna vecka och som jag har passat på att inandas deras doft, pussat & kramat på dom. Struntat i städningen, bara myst, ( ja möblerat om deras rum ifs ) skrattat och försökt att bara leva i nuet.

Men det känns knas i hela kroppen när vi klär på oss denna torsdag, stämningen i hallen när vi klär på oss är lite låg. Vi håller varandras händer när vi sakta går mot skolan. Solen lyser, jag är bara ett par timmar från att kramas med min älskade Vf, men ändå känner jag mig lite ledsen.

Utanför skolan kramar jag om dom hårt, pussar deras lena kinder som blivit lite rosiga av promenaden och låter dom få veta hur mycket jag älskar dom. Vi vinkar, ropar bye bye och I love you innan deras små kroppar försvinner runt hörnet in i matsalen där frukost väntar.

Jag går ner mot tåget, snyftskrattar och tänker; Men LillaDu, inte deppa nu. Det är ju faktiskt inte så lång tid tills ni kramas igen.

Stegen blir lättare, jag känner klumpen i magen sakta bli mindre och tänker att nu ska jag fokusera på att njuta i helgen. 

Och på måndag får jag ju kramas med mina älskade små igen. 

 

2 comments

  1. Blommorna? Jag tror jag precis dog lite grand. Hur sött är inte det. Jag kommer kalla min knodd för blomman när den kläckts 😉

    älskade fina du! det är skumt hur en person bara kan gå in i ens hjärta utan att man ens vet varandras namn, ålder eller egentliga intressen. Utan som nu smådelar av det man delar med sig.
    (nu skriver jag massor visserligen och ser nog ut att vara en ledsen bitch mest hela tiden men det stämmer inte riktigt…hoppas du kan se det.)
    Fin fin fina du iallafall! Jag kommer saxa ditt nickname för dina små om jag får 😉

    Stor kraaam!

    1. Inte dö kära du … 🙂 Jag skulle ju sakna ihjäl mig då ju!

      Jag hoppas att den dagen du kläcker ut en dotter ( vad är det för jäkla ord ) att du då minns och kallar henne för Blomman.

      *myser av bara tanken*

      🙂

Kommentera

