Snart ..

Vaknar och känner efter om gårdagens dumma huvudvärk försvunnit. Det har den. Går upp, sträcker på mig och sätter på radion. Känner hur hur hela kroppen piggnar till och leendet infinner sig så fort tankarna kommer på att det är tisdag. Vilket innebär att det är onsdag imorgon. Vilket innebär att Varma Famnen äntligen kommer.

Längtan efter honom går inte att beskriva med ord. Den känns alltid i hela kroppen och det enda ord jag kan komma på är bisarrt. Jag längtar efter att vara nära honom bisarrt mycket.

Men just idag känns inte längtan så jobbig, river liksom inte inombords utan känns mer mysig. För så är det varje gång det närmar sig att vi ses, längtan går över i ett underbart, fjärilsfladdrande pirr och leendet är sådär kärleksfånigt. Hela tiden.

Försöker arbeta men har svårt att fokusera och koncentrera mig på det som står på skärmen. Klickar hellre in på ansiktsboken och skriver pluttinuttiga ord till honom på hans logg, med förhoppning att han också sitter inloggad och skriver nåt tillbaka. All kontakt är viktig, måste stilla det kärlekstörstiga inom mig. Om det är via telefon, sms, mail, fejjan eller allthopa samtidigt, spelar ingen roll,  när man är såhär kärlekskrank som jag, måste man använda alla medel för att få ur sig och visa sin kärlek.

Men imorgon behövs inga printade ord för jag får äntligen känna hans underbara doft nära min näsa, ha hans muskulösa armar runt mig och jag kan viska i hans öra hur mycket jag älskar honom. Mannen i mitt liv. Min stora kärlek.

Han fattas mig mer än någonsin – men om 32 timmar kommer jag vara den lyckligaste kvinnan på jorden.

4 comments

  1. Haha, jag fattade fel först. Trodde att det var ett bisarrt ord och inte att ordet var bisarr. Det jättemånga ord som är bisarra, faktiskt.
    Oj, vad flummigt det där blev. Men jaja, du fattar nog. 😉

Kommentera

