Min älskade ..

Jag sitter och tänker på dig. Dina armar runt mig som jag saknar. Den trygghet du ger har jag aldrig känt innan, och du håller mig starkt men varsamt i din famn.

Känslan av närhet när din hud rör min och vi ligger tätt ihop, ändå känns det som vi är för långt ifrån varandra.

Jag lyssnar till dina andetag när du sover, lugnt och fridfullt känns det när du ligger bredvid mig.

Jag behöver inga ord, bara värmen och din närhet.

Jag blundar och önskar du var här. Kom och sov bredvid mig.

20 comments

    1. Känner enbart kärleksbubblande lycka! 🙂 Att få uppleva den stora kärleken är få förunnat och jag tänker göra allt i min makt för att denna underbara kärlekssaga aldrig tar slut.

  1. Det bästa är min goaste…är att när det väl är såhär rätt kan känslan sitta kvar länge…min har funnits nu i 20 år…ligger fortfarande och känner mig trygg när jag hör hans andetag, doftar på kudden när han inte ligger bredvid, längtar när han inte är där, njuter gränslöst vid hans beröring…underbart att det kan kännas så..

  2. Ja det är lycka och det är du värd! Oj absolut!Men all längtan… Sorligt du inte får vara nära får känna hud mot hud varje kväll!Inget sorgligt ALLS i att du hittat rätt! är glad för din skull!Men ja du hajar vart jag vill komma. 😀

    1. *ler & nickar* Jag hajjar. :)Det är fruktansvärt jobbigt ibland att vi inte är tillsammans jämt! Att inte varje natt få höra hans andetag eller vakna tillsammans, och få börja varenda morgon med att viska Jag älskar dig, i hans öra ….Samtidigt är det så värt det! För vi båda vet att när vi ses så är det så förbannat rätt & skitbäst!

  3. Det där kan ju vara en bra sak också…Att få längta inte ta varandra och kärleken för given!Men också jobbigt, att allt måste vara så perfekt då man ses (antar jag man vill) inget tjafs ingen huvudvärk eller annat som stör…Men som sagt är bara glad för din/er skull!

    1. Tror inte man ska anstränga sig för mycket … visst. Erkänner att jag piffar till mig lite mer än vanligt när vi ska ses, men annars lever vi ” Svensson-liv ” ;)Tack Dlf! 🙂

  4. Det är nog bra att längta lite också. Att få tråna. Det gör nog att man uppskattar det man har så mycket mer, värderar det högre och aldrig tar det för givet. Det som inte dödar gör en starkare.. 🙂

    1. Visst är det så! Kan dock känna ett uns orättvisa ibland .. att många andra par kan ses när de vill, eller flytta ihop när de båda känner för det. Sen finns vi …. som vill vill vill, massor! Men har en del hinder innan vi kan uppfylla våra drömmar.

  5. Du får väl ge dig iväg på lite tågresande igen, leder ju bara till massa roligheter och det är ju bra eller hur.//Herr S

    1. Hehe … ja … Jag & Sj är inte alltid bästa vänner … 😉 Ofta suttit 11 timmar, när resan egentligen går mycket fortare än så.Men, åter igen, det är sååå värt det. Men just den här månaden är det Varma Famnen som åker fram och tillbaks och jag behöver bara stå ut en vecka till sen blir det pussar, kramar, skratt och massor trams 🙂

  6. En varm famn att krypa in i och bara vara nära….det är något vi behöver för att må bra. Bara att kunna ligga och lyssna på dom där andetagen, känna kroppsvärmen alldeles nära… Mmm!Kram

Kommentera

