My soul sister ..

Det är alltid lika mysigt att bara hänga med dom. Paret som jag kan vara mig själv hos, oavsett själv eller med barnen. Oavsett om jag har mjukisbyxor och ser ut som ett penntroll, eller uppklädd till tänderna med målade naglar och läppstift. 

Han, en rolig kille som gärna tittar på konstiga dokumentärer om svarta hål eller hur man tillverkar kastruller. 

Hon, en lugn och trygg själ som är så sprudlande i sitt sätt. Hon ger mig positiv energi och jag är evigt tacksam över hennes vänskap.

Jag vet att jag alltid har henne på ett stenkast avstånd, kan alltid ringa eller komma när jag vill. Om det så är mitt i natten, veckodag eller självaste julafton. Hon finns där för mig. Alltid.

Hon är också den som presenterade mig för Varma Famnen, som direkt sa att vi skulle passa varandra som handen i handsken. Som påminde oss efter ett par minuter att glöm inte vart ni hörde det först; Att ni är A match made in heaven.

Men det är inte därför jag tycker om henne så in i baljan. Det är för att hon är som hon är. För att hon är hon.

Sötaste Duvan. Du är inte bara en av mina allra käraste vänner, du är även min framtida svägerska och jag vill aldrig vara utan din vänskap. Aldrig.

Kommentera

