Maj gadd, är bara förnamnet!

Sitter där och fryser som satan, på det gamla tåget som ska ta mig hem igen. Hem efter en helt fantastiskt underbar helg med min Varma Famn. Vi har som vanligt skrattat, myst, tramsat massor och bara njutit av varandra. Men tiden ihop går alltför fort och det är ingen glad LillaJag som sitter där och huttrar och bara önskar jag kunde vrida tillbaka tiden.

Utanför en liten sketen pluttstad får vi information att det är fel på loket och de ska invänta nytt inom ett par timmar. Så jag försöker fördriva tiden med att skicka sms och snurra runt på ansiktsboken. Problemet är bara att inga el-uttag finns så jag kan inte utnyttja datorn eller ladda mobilen. Så sitter och blundar och tänker tillbaka på helgens händelser. Och fryser.

Efter ett par timmar rullar vi äntligen igen. Bara en sådär 5,5 timme efter tidsplaneringen. Suckar tungt och pratar med Varma Famnen, att jag mycket hellre skulle tillbringa dessa timmar med honom under hans varma täcke. I hans famn, där jag alltid vill vara.

Så istället för att komma hem runt halv tio på söndagskvällen snurrar jag runt i city klockan tre på natten i jakt efter en taxi. Fryser fortfarande ända in i benmärgen. Får tag i en bulle, muttrar min adress och vill nu bara hem.

Godnatt-sms till älsklingen och somnar fullt påklädd.

Vaknar med världens mest täppta näsa och en hejdundrande huvudvärk. Kroppen är svag och mörbultad. Bara att sjukskriva sig. Sen att längtan efter min kärlek river i hela kroppen gör inte dagen bättre. Han är på väg till ett annat land och psykologiskt blir saknaden efter honom mer påtaglig och jag håller på att dö av abstinens efter honom.

Så nu sitter jag här och tycker riktigt synd om mig själv. Snörvlar. Och längtar. Så ikväll lär det bli jag som trycker i mig en chokladkaka med hopp om att det ska göra både min förkylning och galna längtan mer hanterbara.

Maj gadd, I feel like crap.

15 comments

    1. Mm. Bläääääää!! :(Tack för kramen!Tror också jag överlever, bara sååå jobbigt att min Vf är så långt bort när jag som mest vill ha honom nära …

  1. Gumman då! Själv ligger jag och äter salta chips (funkar ganska bra mot illamåendet). 🙂 Hoppas chokladkakan smakar bra. PUSS ❤

    1. Finaste! Hjälper det, så krubba på!! 🙂 Choklad smakar alltid gött, och jag kan garantera att det kommer sitta som en smäck ( och säkert senare på min häck ) :-PPuss!! ❤

  2. Kan inte sätt amig in i det där med långdistansförhållande…Men för mig räcker det ju med att sambon är på kurs några dagar för att saknaden ska infinna sig, eller ja ett dygn räcker! Sover skitdåligt då jag sover ensam i sängen, inget är speciellt kul där hemma… Konstigt, men så är det!Du, köp hem något gott, ta ett varmt bubbelbad, med tända ljus. Pyssla om dig själv. Ät det där goda och bara mys med dig själv under en filt framför bra på tv eller en film!Sen så går du på gymet imorgon… he he he!(kan ju inte bara vara helt seriös ju)

    1. Kommer göra allt det där, plus att mina fina små-blommor är hos mig den här veckan så lite mysigt kramkalas med dom så kommer nog kvällen bli bra ändå, trots självömkan.. ;)Har hört att man inte ska träna eller sola vid förkylning? 😉

  3. Ah men då är det ju LIIIITE mindre synd om dig i alla fall!Då har du ju eftermiddagen och förkvällen räddad!Sen bad, ljus och smaskens med film. Sen är det ju dags sova…Du kan klara det! Kämpa!Träna är dåligt, sola vet jag inte, titta ingen fara! 😛

    1. Det bästa är att krama min små godnatt, efter gosiga kramar, och sätta mig i soffan & vänta på att älsklingens röst ska finnas på andra sidan luren… mmmm … *längtar**kämpar*Hahaha, då ska jag inte träna, sola vettefan, men titta – absolut! 😛

    1. Hahaha, cykelturen som aldrig blev någon cykeltur då bakhjulet var alldeles skevt!! *asg* Ja … måste varit det! 😀 hihi ….

  4. Jag trodde Maj Gadd var en författare….*fniss* Bra namn iallafall…. Nåja. Härligt att läsa om dej och VF och nu är fler inblandade också….Du skriver så härligt! Man längtar nästan MER när man precis träffats…det gör så ONT då…och ändå borde man bara vara GLAD åt att man har varandra, om än på distans…ATT avstånd kan göra så ont! Hm….. Styrkekram (fast det är ju VF:s kramar du vill åt, eller hur?!?)!

    1. Avstånd gör förbaskat ont – men vi är också förbaskat glada som funnit varandra. Att vi mött den stora kärleken!Att få vara nära Vf är värt all längtan & aj aj-ont i världen! :)Styrkekramar mottages med ett leende, men helt rätt! 😉 Inget går upp mot Varma Famnens underbara varma famn! 🙂

Kommentera

