Blondies riskorn, vi längtar efter dig ..

Så fick jag äntligen känna på den lilla bullen som uppenbarat sig på Blondies mage. En liten liten kula kan man redan ana och vi längtar alla så mycket efter lilla miraklet som ska komma och förgylla våra liv från och med juni.

Blondie kom över på lite kvällsmys i lördags och vi hamnade i varsin soffa med en b-film i bakgrunden medans vi pratade om hur hon mår och vi kom ganska fort in på namn. Hennes dotter som är bästis med min ena dotter hade samma dag fått reda på att hon ska bli storasyster och hon lös av glädje.

Mamma, jag skulle helst vilja ha en lillebror. Men om det är en flicka kommer jag älska henne lika mycket ändå. Hon log.

Och du mamma, OM det är en flicka skulle hon ju kunna heta Pärlan, eller Gullnos. Nu var leendet större än störst.

Blondie tittade på sin kloka flicka och skrattade.

Hon utstrålar redan massor, min fina Blondie. Utstrålar ett sorts kärleksfullt lugn, som bara gravida gör. Det liksom glittrar och glimrar om henne. Och jag är så oerhört glad för deras skull. Jag ler inombords och önskar verkligen att hon ska få må bäst genom hela graviditeten.

Och jag kan knappt vänta på att ge henne det lilla paket jag redan köpt till ministjärnan. Men det får hon snällt vänta på tills hon klämt ut lill* Gullnos.

Längtar.

8 comments

  1. Så mysigt!!! =)Svar: Ja, det var ironiskt!! signalfel efter 30 minuter, så blev vi då så sena ist. Och nu är det skönt att vara hemma ja… har tvättstugan (ryyyyys) snart.

  2. Myyyysigt! Alltså, alla pratar om det där lystret kring gravida kvinnor – hur det fullkomligt lyser om dem och så. Jag är ÖVERTYGAD om att jag kommer se lite grådassig ut och få acne. Men glad, det kommer jag garanterat att vara! :)Kraaaaam!

    1. Ja det är nåt magiskt det där med gravida kvins … Äsch larvpotta! Du kommer se alldeles fab ut, det är jag hundra på! 🙂 Och gladast, absolut!Kramis!

Kommentera

