Tänk vad lite stånk & stön kan göra

Söndagsmorgonen infann sig och vi, trots att vi inte ville, var tvungna att masa oss upp från varma sängen och påbörja dagen. Denna söndag som vi inte alls ville vara med om. En såndär superjobbig säga hejdå till varandra-söndag.

Tog en kopp kaffe, höll om varandra och bestämde oss helt plötsligt för att möblera om mitt vardagsrum. Ja varför inte, bättre att vara lite sysselsatt och skingra de dumma tankarna, än att bara sitta och ha kräk-ont i magen. Sagt och gjort, vi tog i, lyfte, flyttade, dammsög och fick sakerna på sina nya platser. Hade inte alls tänkt att man kunde ha sofforna så och skippa det och det och istället göra si och så. Men bra blev det!

Så pass bra att när jag torkat mina tårar efter vinkat av min Varma Famn på stationen, kunde känna en lycklig känsla i magen. Lycka att jag var på väg tillbaka till mitt lilla hem, som nu var möblerat tillsammans med han med stort H. Där nya minnen skapats som jag kan insupa varje dag fram tills jag får vara i min älskades armar igen.

Så tack hjärtat för all hjälp, nu kan jag njuta varje kväll, le och mysa. Och alla ljus tänder jag för oss, för våra minnen och för alla de dagar som vi kommer få tillsammans i framtiden.

8 comments

    1. Å tack erviluca! 60 dumma långa mil … 😦 Men Han är värd all saknad & längtan i världen! Vi är båda övertygade om att de milen en dag kommer vara bortblåsta och att våra dagar kommer startas & avslutas med en lång varm kram :)Kram!

  1. Jäkla avstånd. Men bättre med reella avstånd än avstånd på andra plan.Tycker du ska njuta av att sitta å dingla med fötterna på det rosa molnet. Sen vet du väl att det inte heter hej då utan på återseende 😀

    1. Ja jäkla avstånd … :(Såklart jag ska njuta, du har helt rätt! Och så försöker jag tänka också …. ” på återseende mitt hjärta, på återseende ” ….Kram.

    1. Kramar till dig söt!… absolut! … beror på när ni måste hemåt … har lite planer på förmiddagen, men efter lunch skulle en fika sitta bra! 🙂 Jag skickar sms!

Kommentera

