Do you want the truth? You can’t handle the truth!

Vaknar upp denna underbara lördag efter ytterligare en natt med massor av stjärnfall. De tre små huliganerna är vakna och Varma Famnens LillFis kommer och lägger sig hos oss på vår luftmadrass.  

– Jag ser din mage! utbrister hon med sina bruna rådjursögon uppspärrade.      

– Jaså gör du? svarar jag och orkar knappt öppna mina morgontrötta.  

Jaa, din mage är fet.    

Say what? Hörde jag rätt?

– Du, varför är din mage fet?        

Jag hade hört rätt. LillFisen undrade varför min mage är fet. 

 

Behöver jag skriva att gymkort står på inköpslistan.                             

10 comments

  1. Hahahahah! Jag tror inte du behöver gymkort! Gläd dig år att hans underbara dotter vågar säga så! Det är väeme!(psssst, jag tror du vet vem jag är)

    1. Värme? Jo tack! Kokade av ilska! *s*Nädå … det är lugnt, det sägs ju att vill man veta sanningen ska man fråga barn. De ger ärliga svar! :-P( åhå …. spännande! Hoppas du är den jag tror! )

  2. Ha ha ha! Ja, det är underbart med små barn som säger som det är! Kanske hon inte ens tycker det är fel eller fult, utan bara ”fet”…mer som ett sakligt konstaterande….och då kan du säga: ”Ja, och Veeet du vad man kan göra med feta magar? Man kan ”dega” med dom! Och så knådar och ”degar” man så det står härliga till!!!” Då kan dom t o m bli avundsjuka för att dom inte har en egen ”deg-mage!”. Been there – done that, nämligen…. 😉

Kommentera

