Kan man annat än att bli kär i kärleken?

Så sitter vi där, jag och mina älskade blommor, på rad 15 och väntar med spänning på Shrek och hans gäng. Popcorn och godis fyller våra magar och vi känner oss übercoola i våra 3D-glasögon. Blommorna är förväntansfulla och när filmen börjar och det känns som åsnan, Fiona och häxorna nästan sitter bredvid oss, skrattar jag högt men även i hjärtat då jag ser de små händerna som sträcker sig ut för att försöka känna på figurerna.

Det är underbart att sitta där mellan mina flickor. Som sitter skräddarben med stora, blå ögon och fnissar och ser bara sådär finurligt nöjda ut, som bara barn kan. Tror nästan jag sitter och kikar mer på dom än på det som sker på duken.

När filmen börjar lida mot sitt slut känner jag en tår trilla ner och rinna längs min kind. Jag ler och tänker att det spelar ingen roll om det är kärlek till mina barn, bästis-kärlek, kärlek mellan gröna träsktroll eller den enorma kärlek jag känner för min Varma Famn.

Kärlek i alla former är fan magiskt.

10 comments

  1. Jag bara ler när jag läser din text! Du verkar vara en kvinna med otroligt mycket kärlek i dig. Hoppas semestern med Varma Famnen blir underbar trots dåligt med pengar! Vilket jag är övertygad om att den blir;-)Underbara träsktroll! Ska nog gå och se den med mina troll under semestern.Kram

    1. Å tack Fjun!Kan inte låta bli att le lite när du skriver mig som ” kvinna ” … Hihi … Tllhör säkert den kategorin, men känner mig mer som en tjej, brutta, eller varför inte pingla? :PJag tror också semestern blir toppen! Trots skral kassa … Stor kram till dig!

Kommentera

