Balsam för själen

Älskade lilla grönskande by, vad jag kan längta efter dig. Den kurviga vägen fram till det gula, gulliga huset, omgivningen med gröna vidder och gula fält. Små postlådor längs vägen smyckade efter säsong och årstid.

Tanken på mina Blommor som springer omkring barfota och skrattar, leker kull, låtsas ha en egen restaurang och serverar den ena rätten efter den andra, gör mig varm av lycka. Eller när vi på morgonkvisten går i badrock till bryggan och låter det först så kalla vattnet, som efter ett tag blir lent och mjukt, väcka de morgontrötta kropparna.

Blir glad av tanken på att se min mamma och hennes kärlek må bra och trivas i sitt paradis, när de går runt och pysslar eller när vi efter en varm dag sitter i eftermiddagssolen och pratar om livet och tycker det börjar bli dags för drinkar.

Spelar ingen roll om man går långa promenader längs stranden eller bara ligger och slappar på gräsmattan.

 Allt på Öland är verkligen som balsam för själen.

17 comments

  1. Öland är guld! Brukade spendera några veckor om sommaren i Köpingsvik, men det var något år sedan nu. Så härligt med allt folk, miljön, stränderna. Ja, allt! Förstår att du längtar! 🙂

  2. Det var längesen jag var där, jag var ett litet barn själv, kommer ihåg ruiner, vad konstigt att vi inte åkte dit mer när vi bodde så himla nära i småland.. vad konstigt.

  3. Vilken alldeles underbar beskrivning – jag fick en bild framför mig som jag log massa mycket av. Life as it should be!!! Kärlek ❤

  4. Pingback: Nej. | lillahon

Kommentera

