Det där om fånig förälskelse

Svävar på de fluffiga rosa, och blir alldeles varm i kroppen när mobilen piper till eller jag ser ett mail komma fran Varma Famnen. Hans ord får mig alltid på gott humör och jag kan börja skratta högt bakom min skärm då vi sen en tid tillbaka har en såndärsuperfåniglek som vi håller på med. Med samma slags humor gapskrattar vi ofta båda två åt denna simpla ordlek.

Den går ut på att byta bokstäver i orden. Exempel husbil blir bushil. Hajjar?

Naturligtvis försöker vi ju bräcka varandra med det roligaste orden. Nedan följer ett par som fått oss skratta så tårarna runnit;

BegerNulle

BåtKock

GurkBubbe

KakisBåt

PungaKaret

Erkänner. Låg humor. Men komigen. Skriv ett par så LillaJag kan bräcka honom.

12 comments

  1. Åååå, det är såååå härligt att SE hans namn i mobilen! Hela kroppen blir alldeles mjuk och hjärtat slår hårt! Tänk vad förälskelse/kärlek/vissa människor kan få igång hela systemet. Och sånt du kanske tyckt varit fånigt hos/med någon annan, blir Alldeles Underbart med Honom! Eller huuur?!? Ååååååå….Veeeeeet! Kram!

  2. Känner såå väl igen känslan jag med av att se att HAN skickat ett sms….då får han nästan skriva om vad som helst =)

    1. Hej, roligt att du kikade förbi! :)Ja verkligen … man läser hans ord om och om igen …. Med världens fånigaste leende! 😀

  3. Ingen låg humor!! jag skrattade högt när jag läste era ord=) tycker det var skitkul…så har ni låg humor , då är jag med där jag med.. kramizar

  4. Hahaha! De var bra. Tyvärr är min hjärna alldeles för trött komma på nån ny… får fundera och eventuellt återkomma!Kram på dej darling, och hoppas din söndag är slapp och bra!

  5. Jag använder ju ”rövgök” ibland, för att det är så fasligt fult och töntigt. Passar mig perfekt! Men ”GövRök” – GUD vad konstigt. Hah! Hmm… (Notera att det där inte var ngt att försöka bräcka honom med utan bara lilla Cc som är i farten och drygar sig. Felåt.) *fortsätter byta bokstäver i tysthet**smack!*

Kommentera

