Det där med att ha onk i hela kroppen

Det är verkligen inte lätt, och vi försöker hela tiden slå bort de dumma tankarna. Tankarna på att säga hej då. Vi vet såklart att dagen kommer, men efter de mest fantastiska tre veckorna som vi njutit av varandra så känns det så mycket jobbigare. Rent ut sagt förjävligt.

Vi försöker att väja undan de dumma tankarna när vi på morgonen ligger nära nära och myser, eller när jag leendes går med snabba steg hemåt efter jobbet och bara längtar efter hans underbara leende som jag vet möter mig i hallen.  När vi sitter i hans bubbelbadkar och dricker skumpa och tittar varandra djupt i ögonen, så brottas vi säkert båda två med fanskapet. Vi försöker att inte tänka på Stupid Sunday när vi firar Midsommar med Kvicken och Finskan och jag tror de mörkaste onk-känslorna var helt försvunna när vi på morgonkvisten vinglade ner på den pyttelilla madrassen vi skulle sova på efter midsommarfirandet och fick ett sånt härligt, barnsligt förtjusande fniss-anfall och varken kunde andas eller sluta fnittra. Bara låg där och kände en enorm kärlek till varandra, lyckliga att vi är Vi.

Men klumpen i magen blir större. Halsen stockas och det är svårt att prata. Kräk-onk i hela kroppen. Söndagen är ett faktum. Vi sitter i bilen och hans hand ligger på min. Jag kan inte titta på honom utan sitter och tittar ut genom fönstret. Tårarna rinner och bildar imma på mina solglasögon. Det gör fruktansvärt ont och jag önskar jag kunde stanna tiden.

På tågstationen kramas vi länge. Det är skönt att känna hans värme och hans lugnande, fina ord sparar jag inom mig, på en särskild plats som bara är hans.

När tåget börjar rulla, och jag sakta åker ifrån min kärlek, börjar tårarna rinna igen. Avståndet mellan oss är inte roligt men vi känner båda att längtan och väntan tills nästa gång vi ses är värd allt onk. För det är en magisk känsla att veta att man träffat Den med stort D, och någon dag kommer vi kunna kramas, fnissa och bada bubbelbad varje dag om vi vill.

Det vet vi. För det är Vi, Jag och Varma Famnen. Varma Famnen och Jag. Alltid. Föralltid … och några dagar till.

12 comments

  1. Ååå sån där kärlek är så stark och vacker. Fasen vad fint. Och det gör ont när de måste åka. det gäller att suga på karamellen alltså(med det sagt vet jag att jag öppnar för en replik av trams)

    1. Trams is tha shit, det vet ju både du & jag! 😛 Så …. tror inte jag behöver kommentera det där om att suga på karamellen … eller kanske jag ska förresten? *s*För japp. Det gäller verkligen att suga på karamellen! Så mycket och länge du bara kan! 😀

  2. Åh fina fina du.. SÅ jävla bitterljuvt det kan vara med den där kärleken. I det här fallet rent vackert. Och jag blir så glad av att läsa hur fina ni är ihop du och Varma Famnen. För övrigt…. Ju mer och mer vi kommenterar hos varandra/ jag läser hos dig, får jag känslan av att gud vad jag skulle gilla dig. Tärning och jag satt och pratade igår om folk från bloggar vi hemskt gärna vill träffa och tror vi skulle tycka det var skitkul o hänga med och gissa om du är en i vår topplista ;)Hörru snyggo… Vart är det du finns? Jag liksom.. vill träffa dig. *ser lite blyg ut*

    1. Finaste fina Du! Bitterljuvt är ordet. Men så oerhört vackert! *svävar*Dito. *vill träffa dig/er också! 🙂 Har nämligen nämnt er båda för Varma Famnen & han är kalas-på när det gäller att ses! Nu kommer han inte upp förräns vecka 31 😦 Men bokar gärna något då! ( och jag träffar er gärna innan dess … typ säg kanske next week? )Finns ett stenkast från er om jag förstått rätt … Eller ja … om man kastar låångt! 😉 Men är mitt i smeten på en kvart. Typ.Så vad säger du underbara mörkhåriga, sänghoppande, lappälskande ( blivande ) vän?! 🙂 Kan ni vecka 31? *kramar om*

  3. Skönt att veta att ni finns kvar för varandra iallafall…och att ni kanske en dag kan vara tillsammans alltid…?

    1. Ja det känns så galet bra att vi båda är lika tokförälskade, galna i varandra & bara vet att det någon dag kommer vara Vi – varje dag! ❤

    1. Det ÄR hemskt att inte kunna kramas när man vill, eller veta att den andra inte kommer hem på kvällen och man kan sitta och mysa tillsammans och berätta om dagens händelser… Detta får vi göra ( och vi gör det ) flera timmar över telefon varje kväll.Men. Plocka russin ur kakan är det som gäller. Tänka att det är magi att få känna riktigt kärlek, att det fantamig är värt att vara ifrån varandra för man vet hur himlans muheffa-bäst det är när vi ses.Och våra drömmar kommer besannas, gäller bara att visualisera dom tillräckligt hårt! ;-)Hej förresten, roligt att du kikade in & lämnade avtryck! *glad*

    1. Thanx! Lovar svara imorgon … Full rulle med trasig tvättmaskin & spring spring spring till tvättstugan!Pöss Pöss!

  4. Vad härligt att du träffat någon som verkligen är rätt! 🙂 Kärlek är ju underbart som sagt… Håller tummarna för att han i framtiden inte behöver sätta sig på det där tåget utan stanna. Typ föralltid!

Kommentera

