Lockigt hår & solsken i blick

God mat, kalla drycker som ger en ett behagligt rus. Sång och skratt. Mina fötter utan skor dansandes runt färgglad midsommarstång, vit volangkjol som fladdrar runt de brunbrända benen, det lockiga håret som romantiskt hoppar omkring, leenden som sprider sig och min hand i Varma Famnens trygga hand.

En bild jag har om jag blundar och fantiserar om den kommande sommar-helgen.

Att sen verkligheten kommer vara att vi sitter på verandan till en stuga med människor som klär sig i mysbyxor, att mina ben är lika bleka som ett vitt lakan, att jag ännu inte äger en volangkjol, att jag kommer glömma packa ner locktången, kanske vi inte ens kommer ha en stång att dansa runt, och att jag är livrädd att springa omkring barfota pga alla fästingar –  vet jag att vi kommer ha en underbar midsommarhelg.

För det kommer vara jag och Varma Famnen, hans underbara vänner som får oss att skratta hjärtligt och må bäst, god mat och massa kalla drycker som kommer ge oss mer än ett behagligt rus. Det får till och med regna för min skull. För där, på verandan under tak till stugan, kommer jag känna mig som jordens lyckligaste.

Oavsett väder, vind & kulören på benen.

10 comments

  1. Alltså, fan, midsommarminnena där man befunnit sig i Dalarna eller i Halmstad eller Västervik försvinner när man tänker på den där midsommarn när man var i lägenheten med prinsen och vi hade det lika bra.Det är sällskapet lixom som spelar roll=)

  2. Hoppas ni får en helt underbar midsommarhelg 😀 Och ja, det är ju faktiskt sällskapet som egentligen är det enda som betyder något i längden. Puss o love

  3. Själv satt jag på balkongen hela midsommarafton med Min Kärlek och hade Den Bästa Midsommaraftonen Någonsin, fylld av värme, omtanke, kramar och allt annat gott…. 🙂

    1. Låter fantastiskt! För det spelar ingen roll vad man gör eller vart man gör det – så länge man är med den man älskar! 🙂

Kommentera

