Livet kan vara krokigt men aldrig utan mening

Efter en underbar helg med mina kärlekar är jag åter igen tillbaka på kontoret. Med gumpen på den gamla, välanvända men sköna stolen, skärmen där jag läser era blogg-rader framför mig och jag lutar hakan i vänster hand.

Funderar. Ler. Känner mig glad. Trött men glad. Livet är en berg och dalbana med alla sina ups & downs. Verkligen. Trust me.

Men fasen vad jag känner mig lyckligt lottad, trots tankar som snurrar och sömnlösa nätter där jag försöker lösa alla problem. Mina små glädjespridande solstrålar som får mamma-hjärtat att banka vanvettigt hårt av kärlek, underbara vänner, syskon & föräldrar, Varma Famnen som jag fått äran att träffa och lära känna, blivit tokförälskad i och min kärlek till honom bara växer för var dag.

Det är Ni som gör mitt liv så underbart – så fulländat.

Så ja. Livet ÄR krokigt och det måste nog vara det också emellanåt, så vi hinner tänka efter, uppskatta och vara tacksamma över det vi har.

Denna lyckliga känsla tänker jag rida på så länge jag kan.

10 comments

    1. Å det gör mig så glad … jag tycker om dig … trots att vi är främlingar för varandra… Bra märkligt. Men sant.Kraam.

  1. Det är så ibland, man känner att man hamnat på samma plattform men ändå inte… att man är stöpt i samma skit…

  2. Me too! Är glad över att du har det så bra och att du skriver så härligt och jag får läsa det! Puh! Och för att jag har det på ett ungefär likadant….med barn, och Ny Kärlek osv….stavas: ”L y c k a”

Kommentera

