Kärlekssjuk?

Sitter och känner tröttheten göra sig påmind, de blå vill helst sluta sig och bara slumra in. Andningen är tung och jag längtar hem. Men flera timmar kvar innan jag kan krypa in i Varma Famnens omslutande armar, likt en liten kelsugen kattunge och bara spinna av välbehag.

Prosit, säger min kollega mittemot var femte minut. För så ofta kommer de. Nysningarna. Jag har inte kunnat värja mig, inte duckat tillräckligt. Echinagard och Esberitox är mina bästisar idag, men tror det är försent. Jag har blivit smittad.

Av Varma Famnens baciller. Men jag har fått dom genom kärlek. Så ja. Kärleksbaciller.

När jag tänker efter är det nog inte så synd om mig egentligen. För vem vill inte bli smittad av kärleksbaciller? Det är väl de bästa baciller man kan bli smittad av?

Eller har all denna underbara kärlek stigit mig åt huvudet?

 

4 comments

Kommentera

