Det där om lugn och skön semester

Varma Famnen stökar runt i mitt kök och jag sitter vid köksbordet med en kall och har almanackan framför mig. Vi pratar semester och hur vi ska planera för att det ska bli bäst.

Men om jag åker ner vecka 30, sen åker vi upp vecka 31, sen kanske vi ska ta Öland vecka 32 och 33 kanske bara glida omkring i lapptäckslandskapet? suckar lite då det helt plötsligt känns som att den där lugna & sköna semestern man ser fram emot blivit en stressig, upp&ner-kringfarande period utan andningspauser.

Jag lyfter blicken och möter Varma Famnens varma, underbart glittriga ögon.

Han ler. Du, allt löser sig, spelar ingen roll hur eller var vi är, bara vi är tillsammans, hjärtat.

Jag tar ett djupt andetag, lyfter flaskan och klunkar i mig av det goda. Han har så rätt den där trygga, glada filuren som vänt sig mot spisen igen för att hålla koll på sin matlagning.

Spelar ju ingen roll om vi är uppe, nere, fram eller tillbaka – bara Vi är tillsammans.

9 comments

  1. Bloggsvar till bildgåtan:Denna bildgåta var nog alldeles för lätt – Eller kanske INTE! Beror helt enkelt hur man ser på det…7 änglar var det! Så alla ni här hade RÄTT, delvis!Men jag tycker nog att Hanna hmm hade det mest ”finurliga svaret”, där hon skriver: ”jag säger också 7…synliga….”Saken är den att det mycket väl KAN vara fler, det är bara det att vi inte ser dem. Läs texten en gång till, för den gav faktiskt en ledtråd! Ha det gott! Och tack för din medverkan! / Rozie

    1. Hahaha, fantastiska du! Önskar jag kunde klona honom!! Då skulle jag skicka honom inslagen till dig som en tidig Midsommar-present! 😉

Kommentera

