*duns*

Med en pizzakartong i ena handen och en påse med Staro i andra låser jag upp dörren efter en tuff arbetsdag.

I’m home, ropar jag till Varma Famnen som kommer i hallen och möter upp mig med underbara kramar och pussar. Han tar pizzan och påsen och går vidare in i köket.

Du har fått brev, säger han, tittar på mig och ler stort. Från Tingsrätten.

Jag sliter upp kuvertet. Ögnar genom texten. Ler stort jag med. Jag är inte längre Hans. Jag är fri.

Hoppade upp och ner och skrattade. Höll om Varma Famnen och mina pussar hamnade överallt i hans ansikte.

Hjärtat, vilken underbar tisdag!

 

18 comments

    1. Ja, haha!! Wonderful and fab!! <3Jajjemän! Vara svartmålad som bara fasen runt ögonen, headbanga och dricka öl ur plastmuggar!! Rock On!!! 🙂

Kommentera

