Underbara tissel tassel

Sitter i Blondies kök med vars ett stort glas rödvin. Snackar. Om allt. Hon och Pidde har köpt ny lägenhet, och det är min första gång i det nya hemmet.

Vi går genom renovering, golvlister, dyra hantverkare och sambo-skapet. Det är nämligen lite konstigt det där. Att min Blondie ganska fort har gått från super-singel till mega-sambo. Ny lägenhet, ny bil och diskussioner om bebisar. Det har ju förut varit jag som kört Svenssonliv och hon som kört singel i stan-livet.

Nu är det tvärtom ( nästan ). Jag blev singel när hon blev sambo. Jag flyttade till eget när hon utökar sina kvadratmeter med kärleken. Jag unnar henne all lycka, precis som hon är mån om att jag ska må bäst, oavsett hur, var, när.

Allting har sin tid och vi kommer gemensamt fram till att det spelar ingen roll i vilket skede vi är i livet, så länge vi har varandra.

Vi höjer våra glas, skålar och skrattar sådär som bara bästa vänner kan.

10 comments

    1. Det kommer inte bli ensamt i höst! 😉 Nix. Nope. För då kommer du ha din alldeles egna Varma Famn att krypa in i! Jupp. Så kommer det bli!

  1. Lovely. Så ska det vara. Och singel kan vara nog så kul. Speciellt när det är sommar så du kommer nog ha jävligt kul du med 🙂

    1. Lovely – yes box!Å jävligt kul kommer jag absolut ha! Ska ju köra ” öl-listan ” med Varma Famnen ! 😛

    1. … Det var därför jag skrev ” ( nästan ) ” … har varit singel över ett år, men Varma Famnen har trasslat in sig i mitt hjärta & jag gillar det …

Kommentera

