LittleMe

Kliver av tåget, tar rulltrappan upp och kommer ut i friska luften. Tänder en cigg. Går med steg i takt med musiken i mina öron ner längs Klarabergsgatan. På väg till en ny dag på jobbet.

Tycker om den lilla promenixen som jag går varje morgon,  mellan Centralen och mitt arbete. Få lite tid att ventilera mina tankar innan timmar framför skärmen startar.

Tycker om folkvimlet, ser på folket genom mina solglasögon, undrar vart de är på väg. Är de lyckliga, nykära, otrogna, skilda eller kanske lyckliga då de precis lämnat sin kärlek efter en het stund tillsammans.

Måndagen är kanske inte den roligaste, mest efterlängtade dagen, men det är ju så gött när solen lyser, du bär dina slitna favoritjeans, och du känner dig glad och upprymd på nåt kärlekseuforiskt sätt.

Då spelar det fan ingen roll att det är måndag.

20 comments

    1. Jag förstår det …. vissa dagar känner man sig jäkligt motiverad att söka söka söka, andra dagar tappar man hoppet om att nånsin få ett arbete … Been there …. Tappa inte hopp eller mod vännen …. *jag tror på dig*Kramar!!

  1. Är ju lite besviken på mig själv, har slutat ens att söka arbeten… men jag ska skärpa mig, idag ska jag söka 2 arbeten!

  2. Den där stunden på morgonen, när man är helt sin egens, den är bra fin. Man får titta och observera och låta tankarna sväva fritt. Det är fint.

  3. Duuu..? Kan du inte skicka lite av den där solen till Malmö? Jag fryser och det är grått och det blåser och jag tror jag dör (draaaama, alltid draaaama). Ge mig SOMMAR nu!!! *nöjd tjej i fel stad*

    1. Nu har vi regn, men har fått insider-tips om att Ni ska få sol! Så …. vi kan väl hjälpas åt? *skickar den solen vi hade så skickar du tillbaka lite du åsså*

Kommentera

