Upp & ner – fram & tillbaka

Föddes söderut, och hade en sån där härlig Barnen i Bullerbyn-uppväxt fram till det att våra föräldrars skilsmässa var ett faktum. Flyttade då upp till hufvudstaden och kvar är jag än idag.

Resor fram och tillbaka har det naturligtvis blivit många av, och de har oftast inneburit dåligt samvete och magont då man känner att man inte hinner med allt och alla under de dagar man är nere.

Känslan har ändrats sen jag mötte min fina Vf som bor i det platta landskapet. Sen Varma Famnen kom in i mitt liv har Skåne-resor blivit något jag ser fram emot, något jag längtar efter. Han har träffat alla de mina, och jag har kramats med hans. . Vi räknar dagar, timmar och minutrar tills vi ska ses nästa gång och det är ett rent hell mellanåt att inte få vara nära varandra, alltid.

Men det är värt all väntan och längtan för i hans famn är det bra. Nästan för bra för att vara sant, och jag kan inte låta bli att undra;

Är cirkeln sluten nu när jag träffat en guld-gosse från Skåne?

10 comments

  1. Jag vill också ha allt det där, när han får träffa mina ”people” och jag får träffa hans ”people” och det känns bra ändå.

    1. Det var en knasig känsla, nästan sjuk nervositet innan jag skulle träffa ” the parents ” första gången .. men efter ett par sekunder var det cool-lugnt, all oro borta & jag bara trivdes …Det kommer, det kommer … ( vet, det hjälper föga med de orden … så skickar över ett par mysiga kramar istället & hoppas att de hjälper )

Kommentera

