Svullna ögon

Gråt inte … det kommer bli bättre. Låt inte Han dra ner dig.

Orden viskas i mitt öra. Jag ligger i Varma Famnens armar och skakar av gråt. Förstår inte hur Han orkar,  jag orkar inte längre. Vill inte påverkas, men gör det ändå.

Hans hårda ord gör ont. Hela kroppen skriker Nej, nu får det vara nog! Men min svaga själ har inte styrkan att stå emot Hans kränkningar, Hans hot.

Sch sch sch …. Varma Famnen vaggar mig sakta fram och tillbaka. Försök sova nu lilla ängeln.

Jag blundar, fortfarande med kinderna blöta av tårar, och låter mig sövas av Varma Famnens trygga andetag. Imorgon är en annan dag.

4 comments

    1. Fyttirackaren för elaka x … De är inget roliga alls!! Men kör efter mottot Allting Ordnar Sig! För visst gör de det?

  1. vet du… jag tror faktiskt att det gör det. Ordnar sig alltså. Förr eller senare så brukar livet liksom korrigera sig själv och i det långa loppet är det bara du själv som kan förhindra att det gör det. Men vi har tur för det mesta, för vi brukar få ganska många chanser i det här livet ändå :)Klart som fan det ordnar sig! Kram på dig

Kommentera

