Me & Blondie

Med klirrande Corona-flaskor i den lila plastpåsen, va jag på väg hem till Blondie. Ja, det var en vanlig onsdag men spelar väl ingen roll. Är man sugen på en kall och bästis-tid så är man.

Blondie ropade Kom in, och jag klev in i hallen och såg henne sitta i soffan, leendes,  med sin lap top i knät.

Facebook, babe? jag skrattade medan frågan ställdes.

– Haha, japp you know me!

Hon stängde av datorn, satte in ölen i kylen, två öppnades och tugget var igång. Det blir alltid så. Vi kan prata om allt, länge länge. Allt från renovering av nyinköpt lägenhet, sex ( kan inte förklara, men vi kommer alltid! in på det ) hur roligt vi ska ha det i augusti på Sonispherefestivalen till djupa och långa diskussioner om allt mellan himmel och jord.

När flaskorna var uppdruckna & vi gått genom dagens alla ämnen, tittade hon på mig med sina blå, la huvudet på sne och med en liten suck sa hon;

– Men du … du vet väl att oavsett vad som händer så har du ju mig.

– Vet söt, jag vet.

Oavsett vad som händer, så har jag ju Blondie.

2 comments

Kommentera

