Bara sådär

Vi sitter där, vid hennes köksbord, Blondie och jag. Bara lyssnar på goa låtar och låter den andra veta vilka minnen vi har till just den låten. Ingen speciell kväll eller tillfälle. Bara en vanlig fredagskväll i förorten. Ändå är det liksom toppen.

Bäst att vara nära henne, skratta tillsammans och bara vara sådär mysigt naturlig som man bara kan vara med sin allra bästaste bästis.

Ååå, har du hört den här? Hon sätter på en ny låt på sin Iphone.

Hennes hår rör sig roligt när hon gungar i takt med huvudet.

Ja, den är ju grymmsich! Jag känner hur musiken tar tag i mig och leendet blir större. Jag tar en liten sipp av det bubblande vinet. Mitt huvud börjar också gunga fram och tillbaka.

Vi tittar på varandra och brister ut i en gemensam skrattsalva.

Vi vet vad den andra tänker, behöver inga ord.

 

 

2 comments

Kommentera

